دنیای کتاب

علامه محمدرضا حکیمی در جوار حرم رضوی به خاک سپرده می‌شود

پیکر استاد علامه، محمدرضا حکیمی که شامگاه یکشنبه 31 شهریور به رحمت ایزدی پیوست، پس از انتقال به مشهد در جوار حرم رضوی به خاک سپرده خواهد شد.

 

امیرمهدی حکیمی، مستندساز و فرزند محمد حکیمی، یکی از نویسندگان کتاب «الحیاه» با اعلام این خبر نوشت: استاد علامه محمدرضا حکیمی، نظریه پرداز بزرگ شیعی معاصر که اصالت عقل محمدی (ص) را با شور عدالت علی (ع) درآمیخت و صلابت حسین (ع) را درعاشورای معرفتی صادق آل محمد (ص) برسردست گرفت، و یک عمر با تک تک ضربان قلبش، فرج مهدی (عج) را انتظار کشید و درگوش یک نسل، میراث «عقلانیت، عدالت و معنویت» قرآنی را زمزمه کرد و تا آخرین نفس، از کفایت معارف اهل بیت (ع) و از ضرورت عدالت بی‌ریا گفت و بهر آنچه گفت، عمل کرد و عابد، زاهد و مجاهد ماند، قلبش از تپش ایستاد و به محضر مولایش شتافت.

هنوز که عطر خون عاشورا در مشام ماست، بدرقه اش می‌کنیم تا در کربلای۱۴۰۰ به آخرین شهید کاروان توحید برسد.
در پناه خداست آن که عمری به نام خدا به حقوق خلق اندیشید. کلماتش از جنس اشک، افکارش از عنصر حکمت و غم‌هایش همه شیرین و پشت به دنیا و تمامی رو به آخرت بود. واژه‌نامه عدالتخواهی را چنان هنرمندانه غنی سازی کرد، که شرر به جان اساطیر اشرافی‌گری افکند.

محمدرضا حکیمی مصداقی از «موتوا قبل ان تموتوا» بود، پیش از مرگ طبیعی، با مرگ حقیقی خو گرفت و این روزهای آخر در انتظار ولی عصر (عج) و فرشته مرگ دربستر احتضار نیز دائم‌الطهاره بود. خدایش بپذیرد که عمری همخواب کتاب و قلم بود و در محراب تفکر، باعشق خدا و شفقت برخلق زیست.

مراسم خاکسپاری حضرت علامه پس از انتقال پیکر ایشان به مشهد مقدس، در جوار بارگاه ملکوتی عالم آل محمد (ص) به خاک سپرده خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه