تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«علی کوچولو، کمد و ماهی» جدیدترین اثر مصطفی رحماندوست منتشر شد

کتاب «علی کوچولو، کمد و ماهی» شامل 2 سروده از مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده نام آشنای کودک و نوجوان است که با تصویرگری سارا کثیری از سوی نشر نیستان به بازار کتاب کودک عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «علی کوچولو، کمد و ماهی» شامل دو سروده از مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده نام آشنای کودک و نوجوان است که با تصویرگری سارا کثیری همراه و در ۳۲ صفحه وزیری با بهای پشت جلد ۷۹ هزار تومان از سوی نشر نیستان به بازار کتاب کودک عرضه شده است.

شعر اول با عنوان «ماهی ها با هم» داستانی است که حول مفهوم اتحاد شکل گرفته است. ماهی‌هایی که برای نجات دوستشان از قلاب ماهی‌گیر دست در دست هم او را به آب می‌اندازند. این مفهوم در کنار ارائه موضوعاتی چون شادی و زیبایی‌های زندگی این قطعه شعر کوتاه را شکل داده‌اند. رحماندوست اما در شعر دوم با عنوان «علی کوچولو بالای کمد» داستان یک بازیگوشی کودکانه را دستمایه ارائه مفهوم جسارت و تبعات آن با نگاهی کودکانه کرده است.

نکته قابل توجه در هر ۲ شعر این کتاب، ارائه مفاهیم مد نظر شاعر در قالبی غیر بازدارنده و مهیج برای مخاطب است. در عین حال شاعر سعی دارد تا با استفاده از عبارات آهنگین و ساده نشاط آوری متن را نیز به مخاطب خود منتقل کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه