تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

معرفی کتاب ارجنامه انسان: طرحی برای رشد و تعالی روابط انسانی

مجموعه گفتارهای امام موسی صدر

کتاب «ارجنامه انسان» با ارائه گزارشی تحلیلی از باورهای امام موسی صدر، مخاطبان را با بایسته ‌ها و شایسته‌ های روابط اجتماعی انسان‌ ها با یکدیگر و گونه ‌های متفاوت برادری آشنا می‌ کند.

امام موسی صدر یکی از آگاهانی است که روابط انسان ‌ها و بایسته‌ های آن، دلمشغولی ‌اش بوده و در این زمینه اندیشه کرده و به بیان تأملات خود در این زمینه، پرداخته است. ایشان در راستای تبیین بایسته ‌ها و شایسته ‌های روابط اجتماعی انسان ‌ها با یکدیگر، از واژه برادری بهره ‌برده و به گونه ‌های متفاوت برادری مانند برادری انسانی، برادری خداباوران، برادری اسلامی و برادری ملی اشاره می‌ کند.

 

همچنین ایشان معتقد است با خدمت به خلق خدا ، در حقیقت به خدا خدمت می کنیم. به همین علت امام موسی صدر باور دارد کمال انسانیت از خدمت به انسان تحقق می یابد.

 

امام موسی صدر بر پایه همین اندیشه بود که در لبنان ، جشن ملی محرومان را تاسیس کرد . ایشان همچنین با توجه به وجود جمعیت مسیحی و مسلمان در کشور لبنان ، تشکیل دولت مستقل اسلامی در لبنان را ، بدون آنکه مسیحیان به حقانیت اسلام پی برده باشند ، موجب تجزیه لبنان می دانست .  

این کتاب، بخش قابل توجهی از گفتارهای امام موسی صدر درباره رابطه انسان ‌ها با یکدیگر و بایسته ‌های آن را شامل می شود. تقریب مذاهب بلکه حتی تقریب ادیان از دغدغه ‌های این رهبر بزرگ است که در این کتاب مورد تبیین قرارگرفته است.

 

انتشارات بین الملل در شماره تازه ترین کارهای خود ، کتاب ارجنامه انسان را به کوشش محمد صادق حسین زاده ، در 160 صفحه منتشر کرده است .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه