دنیای کتابمعرفی کتاب

معرفی کتاب ویژه ماه رجب

معرفی تعدادی کتاب ارزشمند و کاربردی برای استفاده بیشتر و بهتر از این فرصت

به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب و فضیلت این ماه ، تصمیم به معرفی  تعدادی کتاب ارزشمند و کاربردی برای استفاده بیشتر و بهتر از این فرصت ، گرفتیم.

 

 

1-

اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن، همراه با آداب اعتکاف

 

ادب حضور 1 – اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن، همراه با آداب اعتکاف این کتاب عصاره دستورات اخلاقی و عبادی، و همچنین معارف توحیدی پیرامون ماه رجب، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی، به بیان استاد فیاض بخش می باشد. این نوشتار ممتاز و منحصر بفرد است؛ زیرا استاد فیاض بخش در آن برخی ظرایف و لطایفی را گرد آورده اند که خود مستقیماً و سینه به سینه از محضر اساتید اخلاق و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم آیت الله سعادت پرور دریافت نموده اند و لذا این مطالب در کتب مشابه ذکر نشده.

 

 

 

2-

ماه رجب ماه یگانه شدن با خدا

 

بحث «ماه رجب، ماه یگانگی با خدا»؛ سخنرانی استاد طاهرزاده در جمع برادران و خواهرانی است که مایل بودند با آگاهی بیشتر نسبت به مقام ماه رجب و آداب و اذکار آن ماه، نهایت استفاده را از این ماه عظیم الهی ببرند.
در این بحث سعی شده ابتدا جایگاه ماه رجب در متون روایی، خوب تبیین شود و سپس جایگاه اذکار و اعمال این ماه در سلوک یک انسان سالک مشخص گردد، تا مؤمنین دانسته و آگاهانه نسبت به آن اعمال برخورد کنند و صرفاً مشغول آداب قالبی آن ماه نگردند.
در این بحث روشن شده است، چگونه انسان به شخصیتی می رسد که در روز قیامت به عنــوان «رجبیّـــون» شناخته می شود؟ و چگونه خداوند شرایط صعود انسان را در ماه رجب فراهم نموده است؟ و چگونه می شود که یک ماه، ظرفیت یگانه شدن با خدا را برای انسان فراهم نماید و فلسفه این که ماه رجب، ماه حرام الهی قرار گرفته است چیست و چگونه می شود مقام غیبی ماه رجب را در خود احیاء و سپس کشف کرد؟ و چرا از یک جهت در روایت می فرماید: ماه رجب، ماه خدا است و از یک جهت می فرماید: ماه رجب، ماه امیرالمؤمنین«علیه السلام» است؟ و در آخر، با چند توصیه برای هرچه بیشتر بهره بردن از ماه رجب، بحث به اتمام می رسد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن