دنیای کتاب

هشدار اتحادیه ناشران به اهالی نشر

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، در پی کشف کتاب قاچاق از سوی پلیس تهران با همکاری این اتحادیه به ناشران و مؤلفان هشدار داد تا در دام افراد سودجو نیفتند.

متن پیام اتحادیه بدین شرح است:
چندین سال است عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب، مبادرت به چاپ و نشر غیر قانونی کتاب‌های ناشران و پدیدآورندگان می‌کنند و آنها را در اختیار کتابفروشان و خریدارانی که مطلع نیستند قرار می‌دهند.
از آنجا که برخورد با قاچاقچیان عرصه نشر کتاب و حفظ و صیانت از حقوق ناشران و پدیدآورندگان علاوه بر نهادها و سازمان‌های مربوط، به عهده تمام همکاران صنعت نشر است؛ شایسته است عموم همکاران بویژه اعضای محترم اتحادیه (اعم از ناشر، کتابفروش و توزیع کننده) به نکات و هشدارهای زیر توجه نمایند تا بتوان ضمن پیشگیری از تخلفها و سوءاستفاده‌های احتمالی، با توان و اثربخشی بیشتر دست افراد سودجو و خلافکار را از دامن پاک صنعت نشر و این صنف شریف، کوتاه کرد:
* مدیران مسئول مؤسسات انتشاراتی، هنگام فروش کتاب به مراکز پخش و کتابفروشان، موظفند فاکتور فروش رسمی ( با آرم و قید نشانی دقیق) خود را که ممهور به مهر و امضای مدیر مسئول یا مدیر فروش آن مؤسسه انتشاراتی است، صادر کنند.
* مدیران مراکز پخش، تنها کتاب‌هایی را خریداری کنند که دارای فاکتور رسمی مؤسسات نشر باشد. همچنین هنگام فروش کتاب، باید نسبت به صدور فاکتور رسمی (ممهور و امضا شده) برای خریداران اقدام کنند.
* کتابفروشان کتاب‌های مورد نیاز خود را فقط از مراکز پخش و ویزیتورهای معتبر و خوشنام خریداری کنند و هنگام دریافت سفارش خود، فاکتور رسمی و ممهور دریافت کنند.
امید است با رعایت دقیق نکات یاد شده و با همکاری همه دست‌اندرکاران حوزه صنعت نشر و مسئولان قضایی و انتظامی، بیش از پیش بتوان در پیشگیری از قاچاق و چاپ و نشر و فروش غیر قانونی کتاب توفیق یافت.
یادآور می‌شود، هفته جاری ۱۰ وانت شامل کتاب قاچاق از سوی پلیس تهران با همکاری اتحادیه ناشران و کتابفروشان ضبط شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن