تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«پرچمدار نینوا» ناگفته‌هایی از زندگی حضرت عباس(ع) به چاپ دهم رسید

کتاب «پرچمدار نینوا» تحلیلی از زندگانی حضرت عباس(ع) به قلم «محمد محمدی اشتهاردی» به چاپ دهم رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «پرچمدار نینوا» تحلیلی از زندگانی حضرت عباس(ع) به قلم «محمد محمدی اشتهاردی» به چاپ دهم رسید.

کتاب «پرچمدار نینوا» به بیان و تحلیل فرازهای زندگی حضرت اباالفضل(ع) پرداخته است. کتاب چهار فصل دارد با عنوان‌های: «حضرت عباس(ع) در عصر پدرش امام علی(ع)»، «حضرت عباس(ع) در عصر امامت امام حسن(ع) و امام حسین(ع)»، «سیمای حضرت عباس(ع) در کربلا و شهادت قهرمانانه او»، «مرقد مطهر حضرت عباس(ع) و سیر نوسازی آن در طول تاریخ و چند کرامت از حضرت.»

نویسنده این کتاب «مرحوم حجت‌الاسلام محمد محمدی اشتهاردی» است. وی حدود ۱۵۰ جلد کتاب در موضوعات تفسیر، عقاید، امور سیاسی و اجتماعی، حدیث و تاریخ دارد. «سوگنامه آل محمد» و «داستان دوستان» از جمله آنها است. او همچنین در نگارش کتاب‌های تفسیر نمونه و پیام قرآن نیز مشارکت داشته است. محمدی اشتهاردی در قبرستان شیخان قم مدفون است.

کتاب با پیشگفتاری از مؤلف شروع و در ادامه مطالب اصلی آن در چهار فصل ارائه شده است. فصل اول با عنوان «حضرت عباس(ع) در عصر پدرش امام علی» شامل عناوینی همچون: ازدواج علی (ع) با ام‌البنین، مادر حضرت عباس (ع)، استمداد از عقیل برای انتخاب همسر خوب، چگونگی ازدواج علی ع با ام‌البنین، ولادت قمر بنی‌هاشم، گفتار پیامبر و حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و امامان در شأن عباس، نگاهی به کمالات حضرت عباس و وصیت مخصوص علی(ع) به عباس است.

نویسنده در فصل دوم تحت عنوان حضرت عباس(ع) در عصر امامت امام حسن و امام حسین(علیهما‌السلام) به بررسی عناوینی همچون: حضرت عباس همراه و همیار برادرش امام حسن(ع)، حضرت عباس ، مطیع امام حسین(ع) در اجرای وصیت برادر، ازدواج حضرت عباس و فرزندان او، حضرت عباس در عصر امامت حسین (ع) قبل از حادثه کربلا، مخالفت عباس(ع) با بیعت با یزید، یاری عباس و همراهان از حسین(ع) ، و حرکت عباس در پیشاپیش کاروان حسین(ع) به سوی مکه، می‌پردازد. در این فصل بیشتر درباره یاری و همراهی کردن حضرت عباس به امام حسین(ع) سخن به میان رفته است.

اما در فصل سوم تحت عنوان سیمای حضرت عباس(ع) در کربلا و شهادت قهرمانانه او به بررسی عناوینی چون: آب آوردن عباس(ع) در شب هشتم محرم، حضرت عباس(ع) در روز تاسوعا، حمله قهرمانانه عباس و دستیابی یاران به آب، ابلاغ پیام حسین  توسط عباس  به دشمن، شهادت عباس عدر عاشورا. نویسنده در این فصل به بررسی وقایع عاشورا و رشادت‌های حضرت عباس و فداکاری‌های آن حضرت تا لحظه شهادت و چگونگی به شهادت رسیدن آن بزرگوار پرداخته است.

فصل چهارم و پایانی کتاب تحت عنوان «مرقد مطهر حضرت عباس و سیر نوسازی آن در طول تاریخ و چند نمونه از کرامات آن حضرت» به عناوینی چون: خاکسپاری پیکر عباس توسط امام سجاد(ع)، سیر تاریخی بنای مرقد مطهر حضرت، دورنمایی از آستان قدس حضرت عباس، گریه جانسوز علامه بحرالعلوم، پاداش زیارت مرقد مطهر حضرت و نمونه‌هایی از کرامات حضرت عباس اختصاص دارد.

برشی از کتاب پرچمدار نینوا:

روز عاشورا، روز نمایش حقیقی ایثار ، روز جهاد در برابر کفر و نفاق، روز رودررویی گروهی اندک از هابیلیان در برابر جمعیتی هزاران برابر از قابیلیان، روز نبرد نور در برابر ظلمت بود. در این روز حسین و یارانش برای دفاع از حریم حق، و احیای سنت ناب پیامبر اسلام، نابودی بدعت‌ها و سرنگونی رژیم طاغوت و نگهبانی از ارزش‌ها می‌جنگیدند، و عمر سعد و شمر و یارانشان برای حفظ بدعت‌ها و رژیم طاغوتی یزید و ناپاکی‌ها و نامردمی‌ها و مقام‌پرستی‌ها جنگ می‌کردند.

این کتاب در تیراژ ۱۰ هزار نسخه و به قیمت ۵۵ هزار تومان از سوی نشر جمکران روانه بازار نشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه