دنیای کتابمعرفی کتاب

کتابی که بدون تبلیغات و رونمایی‌ پرفروش شد

داستان بلند و دوجلدی ادموند، اثر آمنه پازُکی، یکی از پدیده‌های این چند سال ادبیات داستانی است که بدون تبلیغات زیاد و رونمایی‌های آنچنانی و معرفی بزرگان به فروش بالایی دست یافت.

داستان بلند و دوجلدی ادموند، اثر آمنه پازُکی، یکی از پدیده‌های این چند سال ادبیات داستانی است که بدون تبلیغات زیاد و رونمایی‌های آنچنانی و معرفی بزرگان به فروش بالایی دست یافت. جالب آن که بخش عمده‌ی این استقبال و همچنین جریان‌سازی و معرفی آن به دیگران از سوی دانشجویان و جریان‌های دانشجویی و به‌صورت خودجوش صورت گرفته است.

 

 

در چند سال اخیر نسل جدیدی از نویسندگان وارد حیطه ادبیات داستانی شده‌اند و با حضور خود فضاهای جدیدی را بر روی دنیای ادبیات داستانی ما باز کرده‌اند. آمنه پازکی یکی از این نویسندگان جوان است که در اولین تجربه‌ی خود ترکیبی از ژانرهای معمایی- پلیسی و عاشقانه را با مضمون جذاب تغییر دین از مسیحیت به اسلام در هم تنیده است.

نویسنده همان‌طور که در گفت‌وگوهای خود اشاره کرده در انتخاب مضمون اصلی و همچنین ساختن شخصیت محوری رمان، به زندگی و شخصیت ادواردو آنیلی نظر داشته است. جوانی از خانواده‌ای سرشناس و ثروتمند که در جست‌و جوی حقیقت و به دنبال یافتن منجی، به دین اسلام می‌رسد و جان خود را در این راه از دست می‌دهد.

ادموند رؤیاهای وحشتناکی گاه گاه به سراغش می آید که معنی آن ها را نمی فهمد. گاهی اوقات احساس می‌کند که حضرت عیسی (ع) در آن خواب‌ها برای نجاتش می‌آید. پس تصمیم می‌گیرد به جست‌وجوی حقیقت آن‌ها بپردازد. در مسیر دشوار رسیدن به حقیقت، دختر جوان مسلمانی سر راهش قرار می‌گیرد که برای او نشانه‌ای می‌شود از جانب خداوند. پس تصمیم می‌گیرد با ملیکا ازدواج کند و مسلمان شود. همین تصمیم، سرآغاز دردسرهای زیادی برای او می‌شود.

ادموند از آن دسته داستان‌هایی است که مضامین مذهبی را در فضایی خارج از زمان و مکان تاریخی و با نگاه به نسبت این مضامین با انسان امروز طرح می‌کند و از این نظر می‌توان آن را در کنار رمان‌هایی مانند رویای نیمه شب (مظفر سالاری)، کمی دیرتر (سید مهدی شجاعی) و دوازدهم (علی موذنی) گذاشت.

ادموند، به عنوان اثر برگزیده‌ی «اولین بخش دانشگاهی دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت» نیز شناخته شده است.

نام کتاب: ادموند

نام نویسنده: آمنه پازکی

ناشر: کتابخون

تعداد صفحه: جلد اول : ۲۸۷    جلد دوم : ۳۴۴

قیمت: هر جلد ۴۰ هزار تومان

 

نویسنده همان‌طور که در گفت‌وگوهای خود اشاره کرده در انتخاب مضمون اصلی و همچنین ساختن شخصیت محوری رمان، به زندگی و شخصیت ادواردو آنیلی نظر داشته است…

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه