دنیای کتابمعرفی کتاب

کتابی که می‌گوید از چه راهی آمده‌ایم و کجا ایستاده‌ایم و به کدام سو باید برویم.

دبیر پویش مطالعاتی روشنا از توزیع پنج هزار نسخه از این کتاب خبر داد و گفت: با توجه به استقبال مخاطبان پیش‌بینی می‌شود که پنج هزار نسخه دیگر نیز توزیع شود.

داود امیدی، دبیر پویش شانزدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به زمان تعیین شده برای شرکت در این دوره پویش گفت: این دوره از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان محرم امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال از کتاب «امواج اراده‌ها» که در این دوره محور پویش معرفی شده است، ادامه داد: تلاش کردیم این اثر با تخفیف حداکثری و با حداقل هزینه‌ها عرضه شود و به دست مخاطب برسد. مخاطب این اثر عموماً جوانان هستند. «امواج اراده‌ها» که دست‌چینی از مستند پیشرفت‌های صنعتی و تولیدی انقلاب اسلامی است، کتاب امیدبخشی است.

دبیر پویش روشنا از توزیع پنج هزار نسخه دیگر از این کتاب خبر داد و یادآور شد: تاکنون پنج هزار نسخه از این اثر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و با استقبالی که از آن صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که پنج هزار نسخه دیگر نیز توزیع شود.

 کتاب «امواج اراده‌ها» که به قلم راضیه عزیزی تدوین شده، دست‌چینی از خاطرات است که به کالبدشکافی گوشه‌ای از دستاوردها و پیشرفت‌های درخشان انقلاب اسلامی می‌پردازد و می‌خواهد به ما بگوید از چه راهی آمده‌ایم و کجا ایستاده‌ایم و به کدام سو باید برویم. تمام خاطرات مستندی که پیشرفت‌ها و دستاوردها را اثبات می‌کردند، لابه‌لای خبرها و تحلیل‌های روزمره و کلیشه‌ای گم شده بودند و پیدا کردن و بیرون‌کشیدن آن‌ها کار سخت و البته مهمی به‌نظر می‌رسید. خاطرات فراوان و متنوع بودند. گاهی جنسشان نظامی بود و گاهی هسته‌ای، گاهی پزشکی و گاهی صنعتی، گاهی حرف از فناوری‌های دانش‌بنیان به میان می‌آمد و گاهی هم مدیریت و دیپلماسی. هرچند خاطرات گردآوری شده تمام آنچه باید نیست؛ اما به‌قدر وسع، تلاش کردیم تا مجموعۀ متنوعی از خاطرات را جمع‌آوری و بازنویسی کنیم تا با مرور آن‌ها، اندک حسی به اراده و توانمندی مردان و زنان این سرزمین پیدا کنیم و راه رسیدن به حقایق برایمان هموارتر شود.

خاطرات بر اساس موضوع، در پنج فصل شامل «صنایع نظامی»، «صنعت هسته‌ای»، «علوم پزشکی»، «دیپلماسی و مدیریت» و «فناوری و صنعت» گردآوری شده است. در این میان موضوعاتی وجود دارد که پیشرفت‌های حاصل شده در آن بخش، به‌صورت ویژه با شخصیت‌های دانشمند و با ارادۀ فعال در آن حوزه گره خورده است؛ بنابراین بعضی از خاطرات به بررسی ابعاد شخصیتی آن‌ها اختصاص یافته است. با وجود این، محور بخشی از خاطرات اشخاص هستند؛ اما برای حفظ وحدت و نظم ساختاری کتاب،  چینش خاطرات بر اساس موضوع انتخاب شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه