اخبار انجمنتازه های کتابدنیای کتاب

گزارش سفر استانی گیلان + تصویر

سفر دو روزه مدیر عامل انجمن کتابفروشان خوشه و بازدید از کتابفروشی های استان گیلان

استان گیلان32 کتابفروشی فعال دارد که سهم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از این تعداد سه کتابفروشی  پاتوق کتاب ، مرکز فرهنگی بهشت و کتابشهر بندر انزلی است.

اولین دیدار به کتابفروشی پاتوق کتاب اختصاص یافت . راهی در این دیدار با خانم رستگار مدیریت کتابفروشی پاتوق کتاب به گفتگو نشست و هردو پیرامون مسائل و چالش‌های کتابفروشی بحث و گفتگو کردند. کتابفروشی پاتوق کتاب رشت با مساحت حدود 40 متر مربع در خیابان امام خمینی شهرستان رشت واقع شده است که از نظر موقعیت جغرافیایی در یکی از مناطق خوب و پر رفت و آمد شهر واقع شده، چیدمان مناسب و منظم کالاها ،دسته بندی و قفسه بندی مناسب از ویژگی ‌های مثبت این کتابفروشی می باشد.

دومین مقصد بازدید ها  مرکز فرهنگی بهشت  بود. این فروشگاه با مدیریت آقای سیمایی که در کنار ساختمان سازمان تبلیغات استان قرار گرفته‌است. یک فروشگاه حدودا 80 متری که می‌توان آن را به دو بخش تقسیم نمود؛ بخش ورودی فروشگاه، کتاب و لوازم‌التحریر و در بخش انتهایی آن کالاهای فرهنگی مختلف قرارگرفته‌است. مرکز فرهنگی بهشت درطی این سال‌ها جایگاه خود را در سطح شهر پیدا کرده و بعنوان مرکز عرضه محصولات فرهنگی در شهر شناخته شده‌است

سومین دیدار با آقای پورصفر مدیر کتابفروشی کتابشهر انزلی بود. در این دیدار کوتاه درباره مسائل و معضلات کتابفروشی و عدم استقبال اهالی انزلی از کتاب صحبت شد. آقای پورصفر تلاش کرده‌است که در فروشگاه خود حجم بالایی از کتاب‌های کودک و نوجوان را فراهم کند تا بطور خاص بتواند پاسخگوی نیاز این قشر باشد.

کتابگردی
در این سفر علاوه بر بازدید از کتابفروشی‌های عضو انجمن از دیگر کتابفروشی‌های استان گیلان نیز بازدید شد و تلاش شد که مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کتابفروشی‌های سطح شهر بصورت منتخب بازدید شود.از جمله این کتابفروشی‌ها، کتابفروشی رستگار،آریا،آسمان،فرازمند،مژده،باقری،شهرکتاب رشت،اردیبهشت و نشر چشمه بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه