تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«یک روز عجیب» روایتی کودکانه از ابراهیم حسن بیگی درباره روزهای انقلاب به چاپ رسید

کتاب «یک روز عجیب» جدیدترین اثر ابراهیم حسن بیگی با موضوع انقلاب از سوی انتشارات به‌نشر برای کودکان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «یک روز عجیب» جدیدترین اثر ابراهیم حسن‌بیگی با موضوع انقلاب از سوی انتشارات به‌نشر برای کودکان منتشر شد.

این اثر روایتگر روزهای اعتراضات و راهپیمایی‌های گسترده مردم در بحبوبه انقلاب اسلامی است که همگی از زن و مرد حتی بچه‌ها در آن حضور دارند. دوران انقلاب و ظلم و بی عدالتی‌های آن زمان که شاید تاکنون کودکان مجال اندیشیدن به آن‌ها را نداشته‌اند.

در این داستان قصه دختری روایت می‌شود که خود راوی داستان هم هست، او نقاشی دختری را می‌کشد که غمگین کنار پنجره ایستاده است. راوی پیش او می‌رود و با او حرف می‌زند. معلوم می‌شود که پدر و مادرش به تظاهرات رفته‌اند و او را با خود نبرده‌اند. آن دخترها به محل تظاهرات می‌روند و ادامه داستان در فضای سراسر رعب و وحشت در میانه اعتراضات مردمی علیه حکومت پهلوی روایت می‌شود. در این اثر در قالب داستانی خواندنی مخاطب کودک امروزی همراه با راوی داستان به میانه تجمعات اعتراضی علیه شاه می‌رود با آن‌ها هم صدا شده و شعار می‌دهد و در پایان با برخورد‌های خشونت آمیز نیروهای شاه با مردم و راهپیمایی‌های اعتراضی مردمی و چگونگی رسیدگی به مجروحان در بیمارستان‌ها آشنا می‌شوند.

کتاب «یک روز عجیب» به قلم ابراهیم حسن‌بیگی نویسنده اهل بندرترکمن ایران نوشته شده که بیشتر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و دفاع مقدس فعالیت می‌کند. او که متولد ۱۳۳۶ در گرگان است، داستان‌نویسی را با موضوع دفاع‌مقدس آغاز کرده و پس‌از آن به‌ موضوعات دیگری نظیر جنگ، انقلاب و همینطور مسائل‌اجتماعی در حوزه‌ بزرگسال، کودک و نوجوان پرداخته است. این داستان‌نویس بیش از ۴۰ اثر برگزیده در جشنواره‌‌های معتبری نظیر ربع‌قرن دفاع‌مقدس، کتاب‌سال، کتاب فصل، کتاب دفاع مقدس، جشنواره شهید غنی‌پور و… دارد و برخی آثار او به‌زبان‌های مختلف دنیا نیز ترجمه‌شده‌اند. مجموعه داستان‌های ۱۰ جلدی «اشکان و اشکانه» و «نشانه‌ها» از جمله آثار اوست که در انتشارات به‌نشر منتشر شده‌اند.

کتاب «یک روز عجیب» از مجموعه سه جلدی «ماجراهای من و نقاشی‌هایم» با تصویرگری امیر نساجی در قطع رحلی کوتاه و شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده که با قیمت ۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و سایت اینترنتی www.behnashr.com در دسترس کودکان و نوجوانان قرار دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه