اخبار انجمندنیای کتاب

برگزاری هفتمین نشست اعضای مجمع عمومی انجمن کتابفروشان خوشه

در اردیبشهت ماه 1400 هفتمین نشست اعضای مجمع عمومی انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) در محل حوزه هنری تهران به مدت دو روز برگزار شد.

اعضای مجمع عمومی به عنوان  عالی­ترین مرجع تصمیم­ سازی و سیاست­ گذاری انجمن خوشه به صورت سالانه گرد هم می‌آیند تا با  هم‌­اندیشی برای پیشبرد امور و اهداف و موضوعات فعالیتی انجمن، تصمیم گیری‌های لازم را اتخاد نمایند.

 بررسی و ارزیابی عملکرد یک ساله هیات مدیره و مدیرعامل، تصویب صورت­های مالی (ترازنامه­ و حساب سودوزیان)، بررسی پیشنهادها برای تغییر یا اصلاح مرامنامه و اساسنامه انجمن، انتخاب، نصب و عزل اعضای هیئت مدیره انجمن و بازرس، تصویب سیاست‌ها و خط­ مشی‌های اجرایی و آیین­‌نامه­‌ها و … بخشی از موضوعاتی است که در این نشست به بحث و گفت‌وگو گذاشته میشود.

 برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و در ابتدای برنامه محمد راهی دبیر انجمن، ضمن عرض خیر مقدم، گزارشی از فعالیت های خوشه در یکسال گذشته را ارائه دادند

 

فقیهی‌نژاد،عضو هیات امنا و رییس هیات مدیره انجمن، سخنران بعدی این نشست بود:
ایشان به تشریح سه سال فعالیت هیات مدیره در دوره ای که گذشت پرداختند  و در انتها هم به سوالات اعضای مجمع در موضوع تغییر و تحولات اخیر انجمن پاسخ دادند.

 

 

 

بخش بعدی ارائه پروژه مدیریت محتوا در کتابفروشی بود که سید مهدی فاطمی به تشریح این موضوع پرداخت و این برنامه تا اذان ظهر روز اول ادامه داشت.

 

 

جلسه از نیمه بعد از ظهر روز اول از سر گرفته شد و دستور کار جلسه ارائه شرایط سطح بندی اعضای انجمن بود.

این پروژه که در نشست مجازی مجمع عمومی سال 99 شکل گرفت و در طی آن مقرر شد تا هیاتی منتخب از اعضای مجمع عمومی تشکیل و مسئولیت احصا رتبه بندی و شرایط عضویت انجمن و نیز ارزیابی اعضا را به عهده گیرد. اعضای مجمع عمومی در نشست گذشته به اتفاق آرا آقایان دیباج، فقیهی نژاد، زمان وزیری، صالحی و مکرمی را به عنوان اعضای هیات منتخب برگزیدند.

 بعد از گذشت یکسال از تشکیل این هیات زمان وزیری به عنوان سخنگوی هیات منتخب به تبیین و ارائه شرایط سطح بندی جدید که حاصل بیش از 27جلسه بحث و بررسی است، پرداخت. در پایان نیز سطح بندی و تغییر شرایط اعضا و ادامه دادن این هیات برای تکمیل پروژه به خصوص در موضوع  محتوا به رای گذاشته شد و به اتفاق آرا به تصویب درآمد.

 

 

دکتر محسن پرویز عضو هیات امنای انجمن، سخنران بعدی این نشست بود. ایشان در بخشی از صحبت های خود به آینده و نقش خوشه در جریان فرهنگی کشور اشاره کردند و گفتند: آینده انجمن خوشه وابسته به این است که انجمن ، بتواند خودش را  به روز کند و خود را با شرایط وفق دهد که باعث می شود روز به روز پویاتر شود اما اگر سستی شود ، به مشکل می خورد.

هم چنین ایشان در در حاشیه این نشست خاطرنشان کرد:

برگزاری مجمع عمومی انجمن خوشه فی نفسه کار ارزشمندیست که باعث تجدید دیدار و افزایش محبت بین دوستان می شود و فرصتی است برای انتقال تجربیات به یکدیگر و بررسی مشکلات و معضلات پیش رو. که در مجموع ، اتفاق مثبتی است.

 

 

 

با توجه به اتمام فعالیت سه ساله اعضای هیات مدیره، در شروع روز دوم  اولین دستور کار جلسه آغاز فرآیند انتخابات و انتخاب هیات مدیره وبازرس انجمن بود.قبل از شروع انتخابات محمد راهی دبیر انجمن گزارشی از ساعات  حضور و مصوبات هیات مدیره را در سه سال فعالیت ایشان ارائه نمود.

 

 

با پایان یافتن تشریفات انتخابات و تجمیع آرا به ترتیب آقایان فقیهی نژاد عضو هیات امناء و مدیر سایت و پخش کتاب‌فردا، صالحی مدیر کتابفروشی رواق همدان، فیروزی مدیر کتابفروشی جبهه کتاب فسا، مکرمی مدیر کتابفروشی اسم تهران و زمان وزیری مدیر کتابفروشی آرامش البرز توسط اعضای محترم مجمع عمومی برگزیده شدند.

 

 

دستور جلسه بعدی مربوط میشد به تصویب ترازنامه و سود وزیان سال 98 و 99  که با حضور شاهمرادی بازرس انجمن صورت گرفت.

 

دومین مهمان این نشست آقای سید احمد عبودتیان مدیر محترم قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا (عج) بود.ایشان در گپ و گفتی مفصل نکاتی در مورد اهمیت خوشه و تشکیلات این مجموعه ارائه دادند. همچنین در حاشیه این نشست بیان کردند:

از نظر من ، خوشه انجمن و محفل فکری، عملیاتی و جریان مبارزه است . محفلی است که قرارِ تنظیم  مناسبات ما در اینجا اتفاق می افتد و این موضوع بالاتر از کار کتاب است. من خوشه را یک اتاق طراحی جنگ میبینم.

 

 

در پایان این نشست نیز که به میزبانی حوزه هنری و ریاست محترم آن مجموعه جناب آقای دادمان صورت گرفت از اعضای سابق ستاد انجمن تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن