اخبار انجمنتازه های کتابدنیای کتاب

گزارش سفر استانی آذربایجان غربی+ تصویر

سفر مدیر عامل انجمن کتابفروشان خوشه و بازدید از کتابفروشی های استان آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی 25 کتابفروشی فعال دارد که سهم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از این تعداد دو کتابفروشی، پاتوق کتاب و مرکز فرهنگی عصر ظهور است.


اولین دیدار راهی با حجت الاسلام شیردل مدیریت مرکز فرهنگی عصر ظهور بود. این فروشگاه در مرکز شهر واقع شده و دو ورودی در دو طرف خیابان دارد و ورودی فروشگاه با ملزومات مذهبی و لوازم التحریر و وسایل عفاف و حجاب آراسته شده است. این فروشگاه در محل به عنوان یک مرکز فرهنگی عرضه محصولات فرهنگی شهرت لازم و کافی را کسب کرده است.


فروشگاه پاتوق کتاب ارومیه دومین مقصد بازدیدها بود. این فروشگاه با مدیریت آقایان پیام و کاظم زاده در یکی از مناطق خوب و پر رفت و آمد شهر ارومیه واقع شده است. اگرچه محصولات غیر کتابی شامل لوازم التحریر و هدایا نیز در کتابفروشی پاتوق کتاب وجود داشت اما کتاب بیش از ۷۰ درصد از فضای کتابفروشی را در برگرفته است.
در طی دیدار از مجموعه پاتوق کتاب ارومیه دیداری با آقای یاور باقری معاون فرهنگی حوزه هنری استان آذربایجان غربی صورت گرفت . و در طی این نشست کوتاه در خصوص ظرفیت ها و چالش های استان گفتگو صورت گرفت .


در اولین روز سفر دیدار با مدیر کل ارشاد استان آذربایجان غربی جناب آقای نوروزی انجام شد و راهی ضمن طرح نظام مسائل انجمن کتابفروشان خوشه به نحوه برگزاری نمایشگاه های کتاب، تعرفه‌های فرهنگی و معافیت‌های مالیاتی ملک و تخصیص ملک برای کتابفروشان و مسائل دیگر به گفتگو پرداختند.
آقای نوروزی ظرفیت پایین فروش شهر، ضعیف بودن استقبال از کتاب و حذف کتاب از سبد خانوار را از معضلات اصلی این عرصه معرفی کردند. در ادامه راهی بیان کرد: یکی از راه حلها برای برون رفت از وضعیت موجود، ترویج و معرفی موثر کتاب است.

جلسه با سرکار خانم معصومی مدیرنهاد کتابخانه های استان از دیگر بازدیدهای این سفر استانی بود. راهی با اشاره به لزوم پیوند کتابخانه و کتابفروشی مسیر ایجاد فضای ترویج و تبلیغ کتاب، همکاری با کتابفروشی‌ در خصوص برگزاری رویدادهای کتابی، خرید و تامین کتاب از کتابفروشی‎‌های محلی به عنوان مهم ترین راهکارهای تعاملی یاد کرد.
در ادامه این گفتگو خانم معصومی گفتند که به مسئله کتاب نگاه بخشی گرایی نداریم. و هرکسی قدم کوچکی برای کتاب و کتابخوانی بردارد مورد حمایت ما خواهد بود. ایشان در خصوص برگزاری رونمایی و جشن امضای مشترک با کتابفروشی‌ها اعلام آمادگی نمودند و در خصوص اختصاص دادن مکان به کتابفروشان نیز گفتند قصد دارند فضاهای نمایشگاهی در مقاطع مختلف برگزار کنند و کتابفروشان را نیز در برگزاری آن سهیم کنند.

کتابگردی
در این سفر علاوه بر کتابفروشی های عضو انجمن از دیگر کتابفروشی های شهر ارومیه نیز بازدید شد؛ کتابفروشی سلیمی ، دانش پژوه ، شهر کتاب ارومیه ، کتابسرای بشری ، کافه کتاب ارومیه از جمله این بازدیدها بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه