تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

اشرف خلق جهان تابان آمد

کتاب «پیامبر رحمت» نوشته دنیا احمدبابوری، معصومه علیزاده‌صدقیانی و سپیده شیخلو و تصویرگری سمانه شریفی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پیامبر رحمت» از سه فصل با عنوان‌های پیامبر رحمت، تنها کلمه و یک سطل شیر شتر تشکیل شده ‌است. هر فصل از این کتاب به یک قسمت از زندگی و روایاتی که از سوی یاران پیامبر گفته شده، می‌پردازد. این کتاب توسط دنیا احمدبابوری، معصومه علیزاده‌صدقیانی و سپیده شیخلو نوشته و سمانه شریفی تصویرگری شده است. «پیامبر رحمت» از سوی انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.
 
فصل اول درباره پیرمردی است که به زحمت و با وجود ناتوانی می‌خواهد خود را به مسجد و نماز اول وقت برساند اما در این راه گم می‌شود و …
فصل دوم از حلیمه و اولین دیدارش با پیامبر می‌گوید.
فصل سوم درباره آشنایی آمنه، مادر پیامبر با حلیمه می‌نویسد.
 
قسمتی از متن کتاب
«یک لحظه چشمانم به چشمان کودکم دوخته شد. چشمان درشتش مرا یاد چشمان عبداله انداخت. زن آغوشش را باز کرد. با همان چشمان اشک‌آلود و بعض گفتم: نه، من تحمل دوری از محمد را ندارم.
صورت و دستان کوچک محمدم را بوسیدم. زن با چشمان پر از اشک گفت: اگر بچه‌ات را دوست داری باید تحمل کنی. مطمئن باش من مثل بچه خودم از او مراقبت می‌کنم.
باد خاک مکه را جابه‌جا کرد. هوا کم‌کم رنگ گرگ و میش به خود می‌گرفت. دستانم می‌لرزیدند. برایم سخت بود ولی فرزندم را در آغوش زن گذاشتم. صدای گریه محمد مانند تیری بود که در دلم فرو رفت. دلم لرزید. اشک‌هایم بی‌اختیار جاری می‌شدند.»
 
کتاب «پیامبر رحمت» نوشته دنیا احمدبابوری، معصومه علیزاده‌صدقیانی و سپیده شیخلو و تصویرگری سمانه شریفی در 35 صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای 12 هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن