تازه های کتابدنیای کتاب

اقبال بازار به یک کتاب «شگفتی‌ساز»

کتاب «تنها گریه کن»، نوشته اکرم اسلامی که اخیراً مزین به تقریظ مقام معظم رهبری شده است، با اقبال گسترده مردم به چاپ پنجاهم رسید

 

می‌گویند به تعداد آدم‌هایی که از سال 59 تا 67 در ایران بوده‌اند، می‌توان خاطره از جنگ گفت، اما به نظر می‌رسد می‌توان تعداد راویان جنگ از این هم بیشتر در نظر گرفت. می‌توان میدان جنگ را از سال 67 تا همین الآن کش داد و از میان همین دایره، روایت‌های مختلف از جنگ شنید. کتاب «تنها گریه کن» از جمله این آثار است که به قلم اکرم اسلامی نوشته و توسط انتشارات حماسه‌یاران منتشر شده است.

کتاب «تنها گریه کن» داستان زندگی خانم اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان، است که روایتی شیرین و خواندنی دارد. گذشته از سرگذشت جالب این مادر شهید، نثر زیبا و روان نویسنده، توانسته مخاطب را در لحظات مختلف با خود همراه کند.

«تنها گریه کن» از چند وجه قابل تأمل است؛ نخست اینکه کتاب نمایی است از سرگذشت یکی از زنان در دهه 60 و در مواجهه با جنگ تحمیلی را روایت می‌کند؛ بخشی که در آن می‌توان به تأثیر مشارکت زنان در جنگ تحمیلی را شاهد بود. وجه دیگر، مادر شهید بودن خانم منتظری است. او خود فرزندش را برای اعزام به جبهه ثبت‌نام می‌کند و خود نیز پس از شهادت،‌ به خاک می‌سپارد.

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب اخیراً منتشر شده است. ایشان در این تقریظ، کتاب «تنها گریه‌ کن» را یک کتاب «شگفتی‌ساز» توصیف کردند. انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر این اثر بر استقبال کتاب افزوده است؛ به طوری که چاپ پنجاهم آن نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

همچنین در حال حاضر مسابقه کتابخوانی با محوریت این اثر در حال برگزاری است که زمان شرکت در آن تا پنجم دی‌ماه تمدید شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه