تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«تنها زیر باران» با ظاهری جدید روانه بازار شد در آستانه سالگرد شهادت شهید مهدی زین‌الدین؛

«تنها زیر باران» با ظاهری جدید روانه بازار شد کتاب «تنها زیر باران» که روایتی از زندگی فرمانده جوان و محبوب لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به قلم مهدی قربانی و با طراحی جلدی از سیدهادی قادری روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تنها زیر باران» روایت زندگی شهید مهدی زین‌الدین فرمانده جوان و محبوب لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) است که کوشیده خواننده را با خاطراتی متفاوت از آنچه تاکنون خوانده، میهمان لحظات تلخ و شیرین زندگانی این شهید کند.
روایت نوجوانی مهدی و فعالیت‌های انقلابی او در خرم آباد، روایت روزهای آغازین جوانی‌اش که با حضور در جهاد سازندگی و خدمت شبانه روزی در واحد اطلاعات سپاه قم همراه است یا روایت رزم سال‌های ابتدایی جنگ در جبهه‌های سوسنگرد و دزفول در کنار شهید حسن باقری از جمله برهه‌های حیات اوست که تاکنون بدان‌ها پرداخت نشده است.
در این کتاب نویسنده با پایبندی به سیر تاریخی زندگی مهدی زین‌الدین از تولد تا شهادت تصویر نسبتاً کاملی از عمر ۲۵ ساله او به تصویر کشیده است. روایت در هیچ جای کتاب از زمان جلو نرفته و هر خاطره در مکان خود آورده شده است.
از دیگر ویژگی‌های ممتاز این اثر، انعکاس پررنگ خاطرات زندگی مشترک این سردار سرفراز اسلام است که نشان از روح لطیف او دارد. همچنین قلم ساده و روان کتاب نیز می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا خواننده زین‌الدین را تا انتها بخواند و لذت مطالعه در این روزهای خانه‌نشینی را تجربه کند.

برشی از کتاب:
«از آخرین باری که دیده بودمش هشتاد روز می‌گذشت. چهل روز مانده به تولد دخترمان رفته بود و حالا که برگشته بود، لیلا چهل روزش بود.
این مدت همه کنارم بودند، اما مهدی که نبود انگار گمشده داشتم. دل‌تنگی آزارم می‌داد. با خودم گفتم اگر زنگ بزند فلان حرف را می‌زنم، این را می‌گویم، آن را می‌گویم. صدای گرم و گیرایش که به گوشم رسید همه‌چیز یادم رفت.
کنار لیلا خوابم برده بود. صبح اول صبح یکهو خانه شلوغ و پلوغ شد. خواب و بیدار صداها را می‌شنیدم. زنگ صدای آقامهدی خواب را از سرم پراند. انگار میان سینه‌ام ساعت کار گذاشته بودند. قلبم از هیجان تاپ و تاپ می‌زد. فوری از جا بلند شدم. لیلا را بغل گرفتم و از اتاق بیرون آمدم. کنار پدرم نشسته بود. خنده رو سلام کرد. جوابش را دادم. خواهرم لیلا را گرفت و دست آقامهدی داد. نگاهی به چهره معصوم دخترش انداخت. شکوفه لبخندش باز شد.»

«تنها زیر باران» که روایتی از زندگی فرمانده جوان و محبوب لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به قلم مهدی قربانی و با طراحی جلدی از سیدهادی قادری روانه بازار شد. این کتاب به بهای ۹۵ هزار تومان و با ۳۱۲ صفحه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه