تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«فوت و فان» کارگاهی برای آموزش طنزنویسی به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «فوت و فان» به قلم عباس احمدی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «فوت و فان» به قلم عباس احمدی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

این کتاب درسنامه‌ای با محوریت آموزش شعر طنز و به نوعی کارگاه شعر طنز است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به کاربردی بودن آن و استفاده از مثال‌های تازه از طنزسرایان معاصر با تشریح صنایع ادبی و شگردهای طنز به کاررفته در آن‌ها اشاره کرد. همچنین نگارنده تلاش کرده است تا در نگارش متن کتاب از زبانی صمیمی و لحنی طنازانه استفاده شود تا مخاطب را بیشتر و بهتر با خود همراه سازد.

«فوت و فان» در سه فصل با عناوین «طنز چیست و واقعا چرا؟»،«شگردها و شیوه‌های طنزسرایی» و «مشت نمونه خروار:نمونه اشعار طنز موفق» تدوین شده است و در پایان هر فصل تمرین‌های و معرفی‌کتاب‌هایی برای یادگیری بیشتر خواننده نگاشته شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بخدا من هم ملتفتم که هیچ کسی با کتاب و کارگاه و آموزش ، شاعر و طنزنویس نشده و بخشی از قضیه  استعداد ذاتی است. اما باور کنید ما در زمینه آموزش طنزنویسی و خاصه طنز منظوم، خلاء بزرگی در منابع داریم؛ در این سال‌ها دوستان از اکناف و اقصای ایران تماس می‌گیرند و پیام می‌دهند که بابا پس چی شد این جزوه آموزشی شعر طنز؟ حتی عده‌ای جلو در خانه تجمع کرده فریاد می‌زدند:  یالا یالا  فوت و فان میخایم یالا (مدیونید اگر فکر کنید دارم بازار گرمی می کنم!). خوب چه اشکالی دارد اگرکارگاه طنزنویسی در جایی تشکیل می‌شود یک منبع مطالعاتی هم معرفی شود و به بحث‌های ذوقی و تجربیات شخصی بسنده نشود؟»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن