تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«لینالونا» کتابی برای آموزش فلسفه حجاب به کودکان در قالب قصه‌ای شیرین

داستان لینالونا درباره‌ ماجرای دوستی یک دختر خردسال با آدم کوچولویی به اسم لینالوناست. این داستان فانتزی به زبانی کودکانه از مسئله‌ حجاب می‌گوید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، تربیت و آموزش مفاهیم اخلاقی یکی از دغدغه‌های والدین است. آن‌ها دوست دارند که مهارت‌های اجتماعی و ارزش‌های اخلاقی را به خوبی به کودکانشان آموزش دهند. کتاب‌های متناسب با کودک یکی از روش‌های انتقال این مفاهیم به کودکان است.

این کتاب‌ها با زبانی ساده همراه با تصاویر نقش پررنگی در پرورش کودکان دارند به‌ خصوص اگر برپایه‌ قرآن و ارزش‌های اسلامی نوشته شده باشند. داستان لینالونا از جمله‌ این کتاب‌هاست که به زبانی ساده درباره‌ حجاب برای کودکان نوشته شده است.

داستان لینالونا درباره‌ ماجرای دوستی یک دختر خردسال با آدم کوچولویی به اسم لینالوناست. این داستان فانتزی به زبانی کودکانه از مسئله‌ حجاب می‌گوید. دوستی دخترک و لینالونا و صحبت‌های آن‌ دو درباره‌ حجاب با قلمی روان و زیبا این امکان را به مخاطب کم سن و سال خود می‌دهد تا بدون استفاده از کلمات سخت و دشوار  با ارزش حجاب آشنا شود.

دربخشی از کتاب می‌خوانیم:

«سر تکان دادم و دست انداختم دور گردنش. چه‌قدر خوش‌حال بودم که برگشته بود و دیگر اَخمو نبود. پرسیدم: «چی را می‌خواستی به من بگویی؟» با خوش‌حالی گفت: «پس نامه‌ام را پیدا کردی!» با چشم‌هایم آره گفتم و دوباره پرسیدم: «چی را می‌خواستی بگویی؟» کلاهش را کمی جابه‌جا کرد و گفت: «خیلی فکر خوبی کردی که خودت را پوشاندی.» گفتم: «فکر خدا است؛ نه فکر من، ولی…»

 چندبار تکرار کرد: «فکر خدا… فکر خدا… اوووه!» و یک‌دفعه از جا پرید، انگار چیزی فهمیده باشد. اگر حرفم را قطع نمی‌کرد، به او می‌گفتم که موهای من آبی نیست؛ که این‌ها را فقط به‌خاطر خدا می‌پوشانم، چون خیلی دوسش دارم و می‌خواهم به حرفش گوش کنم؛ ولی همان موقع سوار پرنده شد و رفت. لینالونا را می‌گویم.»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن