دنیای کتابمعرفی کتاب

معرفی کتاب ویژه ولادت حضرت عباس (ع)

معرفی چند کتاب به مناسبت ولادت حضرت عباس (ع) :

 

 

1-پرچمدار نینوا (تحلیلی از زندگانی حضرت عباس علیه السلام)

 

کتاب «پرچمدار نینوا» تحلیلی از زندگانی حضرت عباس (ع) به قلم محمدمهدی اشتهاردی است.

یکی از این انسان‌های والامقام که بر اثر ایثار، اخلاص، فداکاری و دلاوری به چنین امتیازی دست یافته و بر فراز قلّه عالی انسانیّت، سرافراز ایستاده، حضرت عباس (ع) است که به راستی خلف صالح و نمونه‌ای از تمام کمالات پدر است. تا آنجا که گفته‌اند: «همان گونه که علی (ع) نسبت به پیامبر اسلام (ص) بود، حضرت عباس (ع) نیز نسبت به امام زمانش حضرت حسین بن علی (ع) همان گونه بود».

از آغاز نهضت عظیم و جاودانی امام حسین (ع) تا پایان آن، شریک بزرگ امام و برای تحقق این نهضت در هیچ موردی از حریم فرمان و خواسته ایشان خارج نشد.

این کتاب از زندگی حضرت عباس (ع) از زمان ولادت و جوانی تا همراهی‌اش با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهادتش می‌گوید و در انتها نیز مطالبی درباره مرقد مطهر این بزرگوار و بازسازی آن در طول تاریخ امده است.

 

2-خصائص العباسیه

 

«خصائص العباسیه»، زندگی نامه و ویژگی های قمر بنی هاشم علیه السلام، 14 باب دارد. مؤلف در هر یک از این باب ها به زندگی، رفتارها، صفات، فرزندان و رشادت های قمر بنی هاشم می پردازد. مؤلف کتاب محمد ابراهیم کلباسی نجفی است. کتاب اصلاً به زبان عربی نوشته شده و محمد اسکندری آن را به فارسی ترجمه کرده است. باب اول درباره خصایص و امتیازات نسب حضرت ابوالفضل است. باب دوم درباره فضایل حضرت ام البنین است. مؤلف در باب سوم به برادران و خواهران حضرت ابوالفضل می پردازد. خصایص و امتیازات اسم، کنیه، القاب، مناقب و وجاهت آن حضرت مسائلی است که در باب پنجم درباره آن ها بحث می شود.

 

 

برای تهیه کتاب ها به کتابفروشی های عضو خوشه در سراسر کشور مراجعه نمایید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه