تازه های کتابدنیای کتاب

«موقعیت سردار ملات» در بازار کتاب/ علی مهر رمان طنز نوجوان نوشت

رمان طنز دفاع مقدس «موقعیت سردار ملات» به قلم علی مهر و به همت انتشارات مطاف عشق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «موقعیت سردار ملات» نام رمان تازه منتشر شده از سوی انتشارات «مطاف عشق» است که داستانی طنز در بستر دفاع مقدس را روایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان به نام «حسین پاینده» که یک شاگرد بنای نوجوان قمی است، عاشق شهرت است و با شروع جنگ، جبهه و فضای آن را زمینه‌ای مناسب برای شهرت و معروفیت و محبوب شدن می‌یابد. نقطه جذاب داستان، اما ترس زیاد شخصیت داستان از فضای جبهه و توپ و تانک و شهادت است. در نهایت عشق معروف شدن کار خودش را می‌کند و حسین پاینده بالاخره اعزام می‌شود. پاینده در جبهه به نام سردار ملات معروف می‌شود و سعی می‌کند در عین دوری از فضای خطر، همنشین فرماندهان باشد و به هر نحوی که شده است نامی از او به میان بیاید.

رمان «موقعیت سردار ملات» که به قلم طنز نویسنده نام آشنای نوجوانان علی مهر نوشته شده، فضای بسیار طنازانه و خنده‌آوری را برای مخاطب ایجاد می‌کند و البته در کنارش شناخت مفیدی از فضای جبهه و جنگ را به همراه خواهد داشت. 

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم :

وقتی مربی اعلام کرد: «برادر حسین پاینده نفر اول شده!» انگار یک چای قندپهلو سر کشیدم. با این‌که از میدان تیر تا پادگان دوباره پیاده برگشتیم، ولی انگار روی ابرها نشسته بودم و یک قوری چای جلویم بود؛ هی چای برای خودم می‌ریختم، هی سر می‌کشیدم. حرف‌های بچه‌ها حسابی سرحالم می‌آورد: «برای سلامتی تک‌تیرانداز لشکر اسلام، صلوات!»، «سردار حسین پاینده..»، «وای به حال صدام!» ولی کم‌کم شوخی‌هایشان خطرناک شد:«تک‌تیرانداز جایش جلوی جلوست. از خط مقدم هم جلوتر!!»، «آره، می‌گویند غذا هم با منجنیق برایش می‌فرستند.»، «خوش ‌به حالت..» تا چندروز شوخی بچه‌ها ادامه داشت. وقت‌هایی که می‌گفتند: «سردار یا تک‌تیرانداز» کیف می‌کردم ولی وقتی صحبت از خط مقدم و عملیات و شهادت بود خطرناک می‌شد. بالاخره هم شبِ قبل از اردو که توی آسایشگاه دورهم جمع بودیم بهشان گفتم: «راستش، من دلم نمی‌خواهد شهید شوم. دلم می‌خواهد بمانم و آخر جنگ را ببینم. بعد هم دست ننه‌ام را بگیرم و ببرمش کربلا؛ بهش قول دادم.»

موقعیت سردار ملات در ۲۰۰ صفحه و در ۱۲ فصل به قلم علی مهر و با تصویرگری سعید رزاقی و به همت انتشارات مطاف عشق منتشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه