تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«به نام نامى سَر» رمانی عاشورایی از نشر کتابستان روانه کتابفروشی‌ها شد

در آستانه اربعین حسینی کتاب «به نام نامى سر» به قلم سیده مارال بابائی توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در آستانه اربعین حسینی کتاب «به نام نامى سر» توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

 «به نام نامىِ سر» داستان یک سربازِ بلند پایه حکومتى است که از مأموریتى طولانى به کوفه بازگشته و با تحولات جدیدى در دارالحکومه کوفه مواجه شده و ناخواسته پایش به توطئه‌اى بزرگ باز می‌شود . 

این رمان کوتاه ، حاصل پژوهشى میان مجموعه روایات شیعى و سنى و منابع معتبر متقدم و متأخر تاریخى است و بدون تغییرى در اصل وقایع، با عناصر داستانى درآمیخته و به اتفاقات پس از واقعه عاشورا و از دریچه نگاهِ سربازى از سربازان دارالحکومه کوفه می‌پردازد .

اثر حاضر توجه ویژه‌اى به احوالات، وقایع عجیب و معجزاتى که سربازان کوفى پس از واقعه عاشورا تجربه کرده‌اند دارد و اولین نوشته سیده مارال بابائى است.

بریده ای از متن کتاب:

«بوى نافذ خون دماغم را پر کرد ، بوى خون تازه آدمیزاد می‌آمد . مشعل را به پایین گرفتم و اطراف را به خوبی نگاه کردم . قطره‌های تازه خون را دیدم ، اما جنازه‌ای آنجا نبود! رد قطره‌های خون را گرفتم و به روی دیوار رسیدم . برروی دیوار چیزی را دیدم و پس از آن، حقایقی بر من بر ملا شد، که آرزو می‌کردم ای‌کاش کور می‌بودم !»

این کتاب را کتابستان در ۱۱۲ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه