تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«رحمت حکیمانه» تازه‌ترین اثر به‌نشر به شبهات خشونت در اسلام پاسخ می‌دهد

همزمان با ماه محرم، کتاب «رحمت حکیمانه» با رویکرد پاسخ به سؤالات و شبهات تاریخی و دینی خشونت در اسلام از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همزمان با ماه محرم، کتاب «رحمت حکیمانه»با رویکرد پاسخ به سؤالات و شبهات تاریخی و دینی خشونت در اسلام از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شد.

هادی وکیلی نویسنده کتاب که سال‌هاست در فضای دانشگاه و حوزه با نسل جوان مصاحبت و گفت‌وگو دارد و برگزاری جلسات دانشگاهی و نخبگانی را با محوریت پاسخ به سؤالات و شبهات را در سال‌های اخیر اداره کرده است در این اثر بیان به پر تکرارترین سؤالات و شبهات حوزه اسلام و خشونت پرداخته است.

نویسنده در مقدمه کتاب می‌گوید: یکی از شبهاتی که در سال‌های اخیر دامنه انتشار آن بس گسترده شده شبهه خشونت و متهم شدن اسلام و پیامبر رحمت(ص) به انواع خشونت است. پرسشگران یا شبهه‌افکنان گاه به قرآن و احکام جهاد، قصاص و زن گاه به سیره ائمه اطهار (ع) و گاه حتی به فتوحات خلفا و رفتار مسلمانان استناد می‌کنند، این درحالی است که هر کس اندک تأملی در قرآن و سیره سرشار از محبت و رأفت و رحمت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) داشته باشد در می‌یابد که نمونه‌های بیان شده به عنوان خشونت در اسلام یا اتهاماتی دروغین‌اند یا اگر با نگاهی منصفانه نگریسته شود اموری موجه، منطقی و حکیمانه‌اند که خرد بشری نیز آن‌ها را تأیید می‌کند.

کتاب «رحمت حکیمانه» در ۲۷۲ صفحه، قطع رقعی با قیمت ۱۱۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این کتاب و مشاهده سایر آثار انتشارات به‌نشر به سایت www.behnashr.com مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه