دنیای کتابمعرفی کتاب

«رقص بسمل» ؛ وقتی یک نقاش پا به جهان رمان می‌گذارد

کتاب «رقص بسمل»، نخستین رمان محمد‌مهدی رسولی است که در حوزه ادبیات دفاع مقدس نوشته و توسط انتشارات نیستان منتشر شده است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتشارات نیستان ویراست دوم کتاب «رقص بسمل» نوشته محمد‌مهدی رسولی را منتشر و روانه بازار نشر کرده است. این اثر، رمانی‌ است درباره زندگی، عشق، جنگ، انتظار و… .

محمدمهدی رسولی در درجه نخست یک نقاش است، اما تعدادی نمایشنامه و فیلمنامه و اشعاری هم در زمینه دفاع‌ مقدس و موضوعات مختلف در کارنامه کاری خود دارد. «رقص بسمل» نخستین تجربه او در حوزه رمان به شمار می‌رود که در موضوع دفاع مقدس نگاشته شده است،‌

نویسنده در این رمان که سه سال برای نگارش آن وقت سپری کرده است،‌ در 10 فصل با عناوین «دل دل»، «تاب تاب»، «زار زار»، «ذق ذق»، «بال بال»، «هق هق»، «پَر پَر»، «دف دف»، «لای لای» و «زم زم» به  سرگذشت یک رزمنده به نام «ابراهیم» در سال‌های پس از جنگ پرداخته است. با هدف بیان اختلاف نسل‌های قبل و بعد از دفاع مقدس، در دهه‌های پس از آن.

 «ابراهیم» که پس از تحمل سال‌ها اسارت به ایران بازگشته، به خاطر تفاوت موجود بین باورهای خود و عقاید خانواده‌اش از آن‌ها فاصله می‌گیرد و با سفر به عتبات عالیات، با شکنجه‌گر عراقی‌اش به نام «خلف بعیم» برخورد و مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند. این کار از جهت روایت و زبان، رنگارنگ است.  تقریباً هفت نفر در طول داستان، ماجرا را در زمان‌های مختلف روایت می‌کنند که یکی از آنها در حال حاضر زنده نیست.

 این کتاب در423 صفحه در شمارگان 2200 نسخه و با طراحی جلد حمید عجمی منتشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه