دسته‌بندی نشدهمعرفی کتاب

معرفی کتاب به مناسبت میلاد امام حسین (ع)

به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام حسین (ع) تعدادی کتاب خوب خدمت همراهان معرفی می کنیم.

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و به ویژه میلاد امام حسین علیه السلام ، تعدادی کتاب خوب مرتبط با این امام بزرگوار خدمتتان معرفی می کنیم.

 

1-کتاب شمیمی از رحمت واسعه؛ گزیده‌ای از کتاب «رحمت واسعه»

 

کتاب «شمیمی از رحمت واسعه» گزیده‌ای است از کتاب «رحمت واسعه» که شامل اشارات و مواعظ مرحوم آیت‌الله بهجت در باب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام می‌باشد.

 

 

2-کتاب خون خدا

 

کتاب «خون خدا» قطره‌ای از دریای معنویت حضرت سید‌الشهدا امام حسین(علیه‌السلام) را به تصویر کشیده است.

این کتاب برای گروه سنی نوجوان نوشته و در گروه «گنجشک های جمکران» چاپ شده است.

مخاطب این یادداشت شمایید که از حسن و عاشورا و کربلا هیچ نمی‌دانید. شما که از سوگواری و عزاداری هر ساله جماعتی از مردم جهان به حق تعجب می‌کنید. شما که از زیارت دسته‌جمعی یا راهپیمایی هماهنگ چند میلیون نفر در یک تاریخ و در یک مسیر و یک جهت، دچار سوال و ابهام و استفهام و اعجاب و شگفتی می‌شوید؛ سوال و اعجابی که کاملا بجا و درست است. آن کسی که رفته و رفتنش جهانی را به سوگ نشانده، که بوده و چه محبوبیت عمیق و گسترده و بی‌نظیری در میان مردم مختلف با فرهنگ‌ها و ملیت‌های متفاوت داشته که تعزیتی اینچنین را به یادگارگذاشته؟ این سوالی بجا و طبیعی و پرسیدنی است.

 

 

3-کتاب شش گوشه

 

کتاب «شش گوشه» به قلم حامد حجتی، روایت‌گر مراحل نصب ضریح حرم مطهر سید الشهدا (ع) است. اتفاقی بزرگ که شاید تا مدت‌ها تکرار نشود.

حامد حجتی درباره ساخت ضریح امام (ع) می‌گوید:

«ساخت این ضریح در ایران با سه دوره تاریخی مواجه بوده است، دوره اول به زمان شش ساله‌ای باز می‌گردد که این اثر هنری در شهر قم در دست ساخت بود. دوره دوم به بیش از بیست روز سفر این ضریح از قم به کربلا اختصاص دارد و دوره سوم نیز بیش از ۵۰ روز صرف زمان برای نصب ضریح تازه مرتبط می‌شود.»

حامد حجتی برای مستندنگاری این واقعه، بیش از پنجاه روز در کربلای معلا حضور داشته و از نزدیک در مراحل مختلف نصب آن ضریح، بوده است و مشاهدات خود را از اصل و حواشی این کار به رشته تحریر درآورده است.

 

برای تهیه کتاب ها به کتابفروشی های عضو خوشه در سراسر ایران مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه