تازه های کتابدنیای کتاب

کتاب «زینب کبری؛ سکاندار کشتی عاشورا» منتشر شد

کتاب «زینب کبری؛ سکاندار کشتی عاشورا» به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

کتاب «زینب کبری؛ سکاندار کشتی عاشورا»، اثر احمد زمانی به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد. نویسنده با تکیه بر منابع قابل اعتماد، کوشیده سیره اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آن اسوه مقاومت را در قالب محورهایی بررسی کند.

این اثر در 8 فصل تهیه و تنظیم شده است. «زینب کبری الگوی جامع و بی نظیر» عنوان فصل اول است که در این فصل مباحثی همچون ولادت حضرت زینب کبری، عنایات پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به زینب (س) و نام‌ها و نشانه‌های عقیله بنی‌هاشم ذکر شده است. دومین فصل از این فصل تحت عنوان «تربیت، امتیازات و تلاش‌های عقیله بنی هاشم» تألیف شده که از جمله مباحث این فصل می‌توان به تأثیر رفتاری و تربیتی چهره‌های آیه تطهیر بر حضرت زینب، ازدواج و شروع زندگی عقیله بنی‌هاشم، تشکیل حکومت علوی بعد از 25 سال انتظار پرداخت. نویسنده در فصل سوم این کتاب، به همراهی زینب کبری با امام حسین علیه‌السلام از مدینه تا کربلا اشاره کرده است که در این فصل به مدیریت بحران در روزهای سخت تاسوعا و عاشورا، خویشتن داری حضرت و توجه به مصیبت دیدگان، توجهات لحظه به لحظه زینب (س) و شهادت امام حسین در روز عاشورا، حفاظت آن بانو از امام زین العابدین، دفن اجساد مطهر شهدای کربلا می‌پردازد.

فصل بعد به انتقام امویان از حکومت الهی علوی در کوفه اشاره دارد، فصل پنجم این اثر با عنوان «دمشق مرکز حکومت بنی امیه (جامع اموی)» تنظیم شده است، فصل ششم اختصاص به موضوع «کاروان اسرای اهل بیت و اربعین در کربلا»، «بازگشت کاروان اهل بیت به مدینه منوره» عنوان فصل هفتم کتاب و «رحلت جانگداز زینب کبری(س)» عنوان هشتمین و آخرین فصل از این اثر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن